FANDOM

الکستراسزا یا Alexstrasza هستی‌بخش ملکه اژدهایان، ناظر اژدهایان قرمز، او محافظ تمام حیات در جهان ازروت است. او انتخاب شد تا رهبر و قدرتمندترین ناظران باشد.

تاریخچهویرایش

سال‌ها پیش تیتان‌ها از مخلوقاتشان در جهان ازروت احساس رضایت کردند، با ایجاد حیاتی جدید در یکی از هزارن هزار جهان آنها به کهکشان بازگشتند تا جهان‌های جدیدی را پیدا کنند که بتوانند آنها را از آشوب نجات دهند. قبل از این که آنها از ازروت به سمت مارپیچ زیرین عظیمت کنند، آنها به پنج اژدها قدرت بخشیدند تا ناظر آنها در ازروت باشند. مفهوم آن : محافظ ازروت بعنوان اژدهایان ناظر تا از مخلوقات تیتان‌ها محافظت کنند.

ائونار تیتان محافظ تمام حیات، قستمی از قدرت‌های بیکران خویش را به جانور بزرگ قرمز رنگ الکستراسزا بخشید. از آن پس، الکستراسزا به نام هستی‌بخش شناخته شد و مشغول محافظت از تمام موجودات زنده در ازروت شد. به همین سبب او دانش فراوان و دلسوزی بی حد و حصری برای تمام موجودات زنده قائل است، الکستراسزا تاج دار، ملکه اژدهایان و رهبر هم نوعان خویش شد.

الکستراسزا خیلی مسن نیست احتمالا قدرتمندترین اژدهایان قبل از اینکه تتیان‌ها به او قدرت بخشند، یکی از شوهرانش تیرانستراسز بود که از او صد‌ها سال بزرگتر بود.

الکستراسزا یکی از سه اژدهای ناظر بود که با شیاطین لژیون سوزان در زمان نبرد پیشینیان جنگید. همچنین در همان جنگ بود که اژدهای سیاه نلثاریون دیگر ناظران را فریفت تا از روان اژدها استفاده کنند(به نام روان اهریمن نیز شناخته می‌شود) تا قستمی از قدرت آنها را بدزدد. بعد از این که نبرد پیشینیان پایان یافت، زمانی که ایلیدان برادر ملفوریون طوفان‌خشم سه شیشه کوچک از آب چشمه جاودانگی را در رودخانه کوه هایجال ریخت، الکستراسزا مصمم شد تا از آن برای بهبود بخشیدن صدمات ناشی از جنگ بروی سرزمین‌ها با گذاشتن میوه بلوط جادویی جی هانیر، درخت مادر، در چشمه جدید هایجال کرد. درختی که از این میوه رویید درخت جهان اصلی سیاره ازروت اعلام شد و نوردراسیل نام گرفت.

ده هزار سال بعد در زمان جنگ دوم نکروس سرشکن، یک ارک از قبیله اژدها شکم، روان اژدها توسط جنگ سالار زولهد به او داده شد. با استفاده از نیروی وحشت آور این شی باستانی، نکروس و ارک‌های قبیله اژدها شکم به استراحت گاه اژدهایان قرمز رفتند و الکستراسزا و همسر پیرش را اسیر کردند. فرزندان این دو اژدها بودند که توسط ارک‌ها بعنوان پرندگان جنگی قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گرفتند. السکتراسزا هیچ راهی نداشت اما تسلیم این بردگی هولناک شد. شاید تخم‌های زاده نشده توسط اسیر کننده‌گان او نابود شدند.

بعد از اینکه جنگ دوم پایان یافت، الکستراسزا برای هورد از قبل با ارزش تر شد. بعنوان قدرتی نظامی هورد مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای همین از این موجود با ارزش به دقت محافظت می‌کردند. هرچند، مرگ‌بال، خائن دیرینه به الکستراسزا و از او بیشتر از دیگر دشمنانش نفرت داشت، کسی که نسبتا ادامه مطیع سازی در زمان جنگ دوم را سازماندهی می‌کرد نقشه‌ای را سازماندهی کرد تا او را آزاد سازد و فرزندان او را بدزدد تا به آرزوی خودش یعنی ساخت نژاد خودش برسد. نقشه او هرچند اتفاقی اما کمک کرد تا الکستراسزا فرار کند.

همچنان که ارک‌ها شروع به حرکت دادن اژدهایان اسیر خود بروی سرزمین گریم باتول کردند تا از سرزمین هایشان در برابر اتحاد محافظت کنند. کاروان توسط مرگ‌بال مورد حمله قرار گرفت. در ادامه این نبرد تیرانستراسز توسط ویم سیاه کشته شد، اما ملکه باستانی اژدهایان آزاد شد تا اسیر کننده شرورش نکروس را از بین ببرد و فرزندانش را از دست هورد رها سازد. با کمک همسرش کوریالستراسز، الکستراسزا به ناظران باقیمانده نزدرمو، یسارا و مالیگوس پیوست. بهمراه هم، و با کمک انسان جادوگر رونین، ناظران روان اهریمن را نابود کردند و مرگ‌بال را به اختفا بردند. حتی هنوز، معلوم نیست که آیا نلثاریون زنده‌است یا در حال تولید تخم‌های خویش است اما ارک‌های ستمگر کاروان هنوز در مرداب وتلند یاقی مانده‌اند.

فرزندان دُم آتشین او به پست خودشان که محافظت از تمام حیات بود بازگشتند و تلاش کردند تا نژاد به تاراج رفته خویش را از نو بسازند.

جای تقریبی الکستراسزا نامعلوم است.

از جمله قدر‌های الکستراسزا این بود که می‌توانست بیشه زار‌ها و سرزمین‌ها را التیام دهد. او می‌توانست مردگان را به حرکت در آورد و آنها را زنذه کند.

قدرت‌ها و توانایی‌هاویرایش

از جمله توانائی‌های الکستراسزا، رویاندن مجدد بیشه‌ها و التیام دادن زمین است. او می‌تواند مردگان را به حرکت در آورده و زنده کند.

در لانه سیاه‌بال، وائلاستراسز قدرت الکستراسزارا برای کمک کردن به گروه یورش برای شکست دادن حالت فاسد شده خویش فرا می‌خواند. سپس گروه یورش با گوهر قرمز آراسته می‌شوند که مانا، ریج و انرژی به‌مدت ۳ دقیقه بصورت بی‌پایان در می‌آید.

خصوصیاتویرایش

Alextrasa

الکستراسزا اثر هنرمند جوان آکادمی فانتزی خانم شبنم حسین پور کهواز

کسی که از قدرت او با خبر است، می‌داند که ملکه اژدهایان ترحم و دلسوزی شگفت آوری دارد. زمانی که یسارا همیشه در حال ساخت رویاها برای نژادها و دانش آموزان سناریوس بود، الکستراسزا و پرندگانش از کشتار اگر امکان پذیر بود جلوگیری می‌کردند(بعوان محافظان حیات). الکستراسزا به تمام موجودات زنده عشق می‌ورزید و از آنها محافظت می‌کرد و آنهایی که که آزدهایان و جهان را تهدید می‌کردند خشم او را می‌دیدند.

اسامی دیگرویرایش

  • هستی بخش/ بخشنده حیات
  • ملکه اژدهایان
  • او که خود زندگی است

در بازی جهان وارکرفتویرایش

هیچ‌کدام از ناظران تابحال در بازی نبوده‌اند اما، ملیگوس جادو چنگ محافظ جادو و اسرار نهان در نسخه جهان وارکرفت : خشم لیچ کینگ بعنوان یک باس خواهد کرد. ملیگوس به تمام طلسمگران فانی اعلان جنگ کرده، مخصوصا کیرین‌تور دالاران. اژدرسواران قرمز با فانیان متحد شده‌اند تا در برابر جهاد ملیگوس مقابله کنند، و این بخاطر قولی است که السکتراسزا به رونین پس از آزادسازی او از دست قبیله دراگون‌ماو داده بود، که دیگر نه پرندگان او و نه نژادهای رهاکننده‌اش آسیب خواهند دید.

در خشم شاه لیچویرایش

Alexstrasza the Life-Binder

الکستراسزا بالای معبد ویمرست

الکستراسزا در خشم لیچ کینگ ظاهر خواهد شد، السکتراسزا رهبر پیمان ویرمرست خواهد بود، اتحاد اژدرسواران در برابر جهاد ملیگوس.

شما می‌توانید به معبد ویمرست نیز بروید. و با یک ان‌پی‌سی صحبت کنید، همچنین می‌توانید به قله بروید که باید مسیر کمی را نیز پرواز کنید. بروی قله با یک الف تنومند به نام السکتراسزا هستی بخش می‌توانید صحبت کنید که به شما ماموریت‌هایی می‌دهد و به شما اجازه بدست آوردن محبوبیت را می‌دهد.

نقل قول‌هاویرایش

  • «روزی ... تو را... خواهم... کشت» به نکروس جمجمه شکن بعد از این‌که اسیر شد. (جریان تاریکی)
  • «حیات ... امید چیزی است که با خود می‌‌آورند» به مرگ‌بال در جواب این سوال که از چه قدرت‌هایی بر علیه او استفاده می‌کند (روز اژدها)
  • «نکروس ... تو داری فرزندان مرا می‌کشی، فرزندان من!»
  • «تمام چیزهایی را که من تحمل کردم تجربه خواهی کرد، تاریک‌ترین»
  • «حیات نماد من است، تاریک‌ترین و من تمام مادران را دوست دارم زجر و حیرت را می‌شناسم! بخاطر چند سال گذشته، فرزندانم را می‌دیدم که همچون آلات جنگ به پرواز در می‌آمدند،اگر ناکافی بود یا بسیار مشتاق بودند می‌کشتند! با دانستن این که بسیاری بدون اینکه من کاری بتوانم بکنم می‌میرند زنده بودم!»
  • «می‌باست بگذارم ابتدا تمام زجری که من کشیدم را تجربه کنی...»

رویارویی ترال با الکستراسزاویرایش

منابعویرایش

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی