FANDOM

آمان‌ثول یا (Aman'Thul) ، پدر والامقام ، رهبر معبد خدایان و تایتان اسیر مذکر و همسر ائونار هستی بخش (تیتان ونیر) می‌باشد.

او چشمان درخشان زردی دارد و پوستش از جنس فلز پلاتینوم است.چوبدستی عظیمی دارد که نشان تندر در دسته دارد و آذرخش در میانش جریان دارد. او دارای موهای بلندیست و ریشش تا کمر می‌رسد.آمان‌ثول بر معبد خدایان - شورای عالی تایتان‌ها - فرمان می‌راند و باستانی ترین و حکیم ترین از نوع نژاد خود محسوب می‌شود. زمانی او و برادرش سارگراس بر آفرینش دنیای‌های بیشماری در سرتاسر مارپیچ زیرین نظارت کردند ونژاد‌های بی‌شماری را با متانت به سعادت رساندند. سارگراس نزدیکترین مشاور و حمایتگر او بود تا زمانی که رو به شر آورد.با اینکه پدر والامقام اسرارآمیز به ندرت دیده می‌شود ، حضورش در تمام دنیا‌ها احساس می‌شود. به عنوان رهبر تایتان‌ها، آمان‌ثول مسئول آفرینش تمامی دنیا‌ها از جمله ازروت (دنیا ای که بستر اکثر داستان‌های وارکرفت است) می‌باشد.تمام کسانی تایتان‌ها را ستایش می‌کنند، نهایت احترام را برای پدر والامقام قائلند.

در ازروت وجود تایتان‌ها تنها به تازگی کشف شده‌است و به جز دوورف‌های آیرون فورج تعداد کمی آن‌ها را تکریم می‌کنند. دوورف‌ها که باستان شناسانی چیره دستند، احترام خود را به تایتان‌ها، به وسیله کاوشگری‌هایی عمیق در اسرار تایتان‌ها، نشان می‌دهند. آمان‌ثول ترجیح می‌دهد که فاصله‌ی خود را حفظ کند و دشمنان را با جادو در هم بکوبد. او توانایی اجرای همزمان سه سحر باهم را دارد. اگر به نظر مفید برسد، به هوا در می‌آید و دشمنان را زیر بارانی از جادوهایی ویرانگر می‌گیرد. علیه دشمنان بزرگ، او از دروازه استفاده می‌کند تا آگرامار و نورگانون را به کمک خویش فرا بخواند. اگر لازم باشد، او با رغبت به نبرد تن به تن وارد می‌شود. و از جادوهایی سریع در هر فرصتی به دست آید، استفاده می‌کند. در نهایت، اگر از اجرای سحر خسته بشود، از آواتار استفاده می‌کند.

قدرت صاعقه‌ای آمان‌ثول الهام گرفته از زئوس است، خدای حدایان یونان، اما شکل او کاملا شخصی و دارای عنوانی شبیه خدای وایکینگ‌ها اودین پدر همه‌گان است.

چوب دستی آمان ثولویرایش

این چوب دستی عظیم مدام انفجارهای کوچک الکتریکی در اطراف خود ایجاد می‌کند. نشان‌های مرموز باستانی در تمامی طولش حک شده‌اند و تندباد‌هایی عجیب در گردش می‌وزند. آمان‌ثول ، پدر والامقام ، ارباب تایتان‌ها، اردور(Orodur) را از لحظات آغازین گیتی حمل می‌کرده‌ است.

در ازروتویرایش

در ازروت او نزدرمو را خلیفه‌ی خود برگزیده‌ و به او قدرت کنترل زمان را بخشیده ‌است. تا بر خطوط زمانی بیشمار و سرنوشت ازروت نظارت کند و از درست بودن مسیر سیر زمان محافظت کند.

منبعویرایش

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی